Pentru noi barbatii masinile sunt
ca si femeile - "obiecte dupa care tanjim".
Cu riscul de a parea ingamfati, cele mai bune masini
sunt, de obicei, cele mai scumpe.
In fiecare an, bogatasii isi scot
masinile la vanzare pentru a-si cumpara altele noi.
Pentru a-si arata puterea financiara si prestigiul acestia
cheltuiesc intr-o dupa amiaza cat cheltuim noi intr-o
viata de om. Daca ati crezut ca decapotabila dumneavoastra
este destul de scumpa va prezentam cateva masini de
colectie al caror pret va va surprinde in mod sigur.
10) 1956 Ferrari 860 Monza - 2.5
milioane $
In 1950, Maserati, Jaguar si Aston Martin dominau cursele
sportive pe intreg globul. Ferrari isi dorea sa revina
in forta si de aceea a construit acest monstru in cinci
cilindri. Pana in zilele noastre Ferrari nu a mai construit
nici o masina cu cinci cilindri atat de puternica.
Juan Manuel Fangio, pilotul Ferrari
a ales sa conduca o masina anume, modelul 0604M, (numai
trei masini de acest tip au fost produse ) la competitia
Sebring a campionatului mondial. In luna august 2003
aceasta masina a fost evaluata la 2.5 milioane $.
9) 1933 Alfa Romeo 8C 2300 Monza
Spider Corsa - 2.53 milioane $
In timp ce aceasta frumusete de masina a fost construita
de artisti care au fost mandri de ce au realizat, adevarata
frumusete se poate vedea sub capota masinii. Chiar si
motorul a fost construit pentru a arata bine.
Modelul 8C 2300 a fost o masina
atat de puternica si populara la vremea ei incat pilotii
care o conduceau in timpul competitiilor doreau s-o
cumpere pentru a merge cu acesta in timpul lor liber.
Modelul cu un motor de 2.6 litri
a castigat locul trei la prestigiosul campionat francez
din 1933. In 1949 a castigat locul intai la Bridgehampton,
Long Island. Faimosul colectionar de automobile Terry
Cohn a vandut aceasta masina pentru 2.53 milioane $
in martie 2002.
8) 1937 Mercedes-Benz 540K Special
Roadster - 3.63 milioane $
Inginerii germani au construit clase proprii de masini
iar 540K nu face diferenta. Chiar si pe vremea cand
automobilele erau greu de controlat aceasta masina putea
fi condusa ca o masina sport. Ceea ce o face speciala
este faptul ca au fost construite doar 26 de masini
de acest gen. La vanzare masina a avut doar 11.000 de
mile parcurse si a primit un pret de 3.63 milioane $.
7) 1937 Alfa Romeo 8C 2900 - $4.07
milioane $
In 1920 Enzo Ferrari si Vittorio Jano s-au intalnit
la Alfa Romeo si au decis sa construiasca o masina care
sa castige campionatul de raliuri. Dupa succesul din
1930 cu modelul P3 au revenit la Grand Prix cu un model
avand un motor de 2.9 l cu opt cilindri . Acesta model
a castigat locul intai in 1935.
In anul 1938, pilotul Piero Dusio
a condus modelul 412012 in competitia Pontedecimo-Giovi
in care a castigat lucul trei, iar putin mai tarziu
a iesit triumfator in competitia de raliuri Stelvio.
Restaurarea masinii a fost terminata in 1992, aceasta
fiind vanduta pentru 4 milioane $.
6) 1964 Shelby Cobra Daytona Coupe
- 4.4 milioane $
In 1963 Ferrari domina campionatul USRRC. Carol Shelby
dorea locul intai iar modelul Cobra Shelby nu arata
tot ce putea. Sasiul a fost modificat pentru o mai buna
aerodinamica iar motorul a fost schimbat cu un motor
Ford V8 289 ci. Modelul a fost cumparat in 2001 pentru
4.4 miloane $ de doctorul Frederick Simeone.
5) 1932 Alfa Romeo Tipo B - 5.6
milioane $
Surse neoficiale sustin ca Alfa Romeo Tip B a fost construita
in timpul Grand Prix-ului de formula 1 din 1932. Aceasta
a fost prima masina monopost. Motorul modelului este
de 2.6 l cu 8 cilindri. De curand aceasta masina a fost
cumparata pentru 5.6 milioane $.
4) 1962 Ferrari 330 TRI/LM - 6.5
milioane $
La sfarsitul anului 1950, Ferari domina evenimentele
internationale de raliuri cu seria Testarossa cu motorul
sport asezat in fata. In 1962 noi reguli au fost alpicate
la LeMans, fortand fabricantii de automobile sa construiasca
motoare cu patru cilindrii. Modelul 33 TRI/LM a devenit
cel mai puternic Testarossa.
3) 1931 Type 41 Bugatti Royale
- 8.7 milioane $
Pe vremea cand fabricantii de automobile erau interesati
de performanta unei masini, Bugatti prefera luxul. Folosint
cel mai bun lemn, piele si metal Bugatti oferea lux
celor bogati. Astfel s-a construit o masina de 426 cm
care cantarea 3.5 tone. Pe atunci masina putea fi cumparata
cu 100 $ insa acum ea a fost achizitionata pentru 8.7
milioane $.
2) 1962 Ferrari 250 GTO - 16.6
milioane $
Frumusetea modelului Ferrari 250 GTO consta in faptul
ca reprezinta o combinatie intre o masina de curse si
una de oras. Forma este favorabila aerodinamicii aducand
un plus de frumusete. Motorul poate produce 300 CP .
Interiorul este simpu: modelul nu detine nici macar
covorase.
Pentru faptul ca aceasta masina
a fost produsa in doar 40 de exemplare putem spune ca
este una dintre cele mai rare masini din lume. Ea a
fost cumparata de un om de afaceri japonez in anul 1990
pentru 16.6 milioane $.
1) 1954 Mercedes W 196 - 24 milioane
$
"Sfantul Graal" al masinilor de curse a fost
introdus in 1954 la Grand Prix-ul francez de la Reims
si a doominat Formula 1 in 1954 si 1955. Ce a facut
masina speciala a fost sistemul revolutionar pe valve.
Aceasta masina a fost condusa
de legendarul pilot Juan Manuel Fangio si Stirling Moss
inainte de a deveni piesa de muzeu. Masina a fost vanduta
pentru cateva milioane de dolari pentru a putea renova
muzeul. Cativa ani mai tarziu in 1990 a fost cumparata
de un francez pentru suma de 24 milioane $.
Sursa: www.askmen.com
StiriAuto.ro, 13 ian 2006