Eroul principal, Cavalerul,
este incepator in mestesugul magiei, dar inimos si
viteaz, el trebuind sa recucereasca Taramul Fermecat
cazut sub neagra stapanire a lui Warwulf. Pentru a
nu ruina placerea de a juca, el a fost "programat"
sa se lupte numai cu personaje de aceeasi valoare
cu a sa.
Cu timpul, va deveni destul
de abil si puternic pentru a infrunta intr-un final
si garnizoana Fortaretei de la Miazazi. Va putea folosi
vraji, potiuni si arme cu puteri magice pentru a-si
invinge cu usurinta adversarii.
Primul joc educativ complex
pentru calculatoare adresat copiilor de peste 8 ani
conceput si produs in totalitate in Romania se gaseste
deja la tarabe. "Magic World" - "Taramul
Fermecat" reprezinta pariul unei companii romano-franceze,
specializata in servicii de telecomunicatii si internet,
cu publicul tanar autohton, dar si cu categoria de
public reprezentata de parinti.
Reusita vine la mai multi ani
dupa ce un alt proiect, denumit "Zamolxis",
a "decedat" din cauza lipsei fondurilor
necesare.
Jocul este o incursiune intr-un
univers medieval populat de fiinte fantastice si cavaleri
magicieni, pe CD fiind oferite, de fapt, patru jocuri
intr-unul singur, o combinatie intre educatie, cultura
generala, aventura si lupta.

Jocul cuprinde 52 de personaje
diverse (cavaleri, magicieni, talhari, negustori,
invatati, fiinte fantastice misterioase), un manual
ilustrat, 38 de povesti originale si peste 3.000 de
teste de cultura generala si educatie.
La inceput novice in mestesugul
magiei, insa inimos si viteaz, jucatorul trebuie sa
recucereasca Taramul Fermecat cazut sub neagra stapanire
a demonicului Warwulf. Jucatorul trebuie sa colinde
harta, rezolvand mai multe probe ce tin de cunostintele
sale de cultura generala si de educatie, pentru a
capata experienta si pentru a inainta in ierarhia
magica.
Prima misiune este cucerirea
fortaretei de frontiera Dragonburg, pazita de o puternica
garnizoana de cavaleri magicieni si de monstri.
Capcaunul Agu-Togon este unul
dintre personajele jocului. Prost ca noaptea si lacom
precum timpul, el a fost ursit sa aiba noroc in tot
ceea ce face si nimeni nu-l poate intrece in lupta
dreapta, ci numai prin viclesug.
S-au vandut mai mult de 2.000
de exemplare
Jucatorul trebuie sa colinde
harta, rezolvand mai multe probe care tin de cunostintele
sale de cultura generala si de educatie pentru a putea
capata experienta si pentru a inainta in grad. In
timp, va deveni destul de abil si puternic pentru
a folosi vraji, potiuni magice si arme cu puteri misterioase
pentru a-si invinge adversarii.

"Ideea acestui proiect
a pornit din 2002, am reusit la vremea respectiva
sa cream un demo, insa din cauza lipsei banilor am
fost nevoiti sa abandonam proiectul. L-am reinceput
cu forte proaspete in primavara anului 2005. Jocul
a fost gata anul trecut in noiembrie", explica
Dan Vartopeanu, unul dintre initiatorii proiectului.
Cum se face un joc pentru calculator?
Mai intai se traseaza ideea si elementele care vor
aparea in joc, se contureaza in linii mari asa-zisul
fir epic al povestii pe marginea careia acesta se
va realiza. "Apoi, iti definesti resursele, faci
socoteli si vezi exact pana unde te poti intinde.
Un joc tridimensional e foarte scump de realizat,
de aceea noi am ales optiunea imediat inferioara".
Dupa aceasta etapa se alege
forma finala a personajelor, a obiectelor si, in sfarsit,
toate aceste detalii se dau pe mana programatorilor.
Merita sau nu sa investesti in Romania in producerea
unui joc pentru PC? "Riscul e ca vanzarile legale
sa nu ne permita sa recuperam costurile.
Libertatea, 06 feb 2006